Sverige nya Finland?

Egentligen borde jag väl inte sitta och skriva mera, jag borde soooova. Jag har lärt känna mig själv till den grad att jag vet att jag använder mat, onyttig mat, som en slags tröst. Jag tror det kallas tröstäta. Idag efter fuckingcpbajs-matte nationella åkte jag hem och käkade billy's panpizza. Samtidigt kollade jag på en film där en tjej svalde knarkkapslar större än vindruvor, tog med sig dom i magen över till Nueva York och sen sket ut dom för att tjäna pengar. Då fick jag lite dåligt samvete för att jag sitter och svullar fett för ett sketet litet matteprov...

Mamma och Pappa sitter och diggar för fullt framför tvn och Eurovision song contest men njaa jag vet inte, känner inte riktigt att jag kan stå för vad Sverige har att komma med där i år. Hallå liksom, opera á la eurotechno och konstiga killar med maskeradmaskar?  Inte riktigt min grej. Hade gillat det betydligt mkt mer om det bara var ren opera. Blir inte alls bra när man ska hålla på och göra opera "modernt" genom att blanda in massa poppiga beats. Jag brukar tycka att våra bidrag till Europa är bra, jag tror alltid att vi ska hamna topp 5. Men det har vi ju inte gjort på jättelänge, hallå Sverige, vad händer? Vi brukade ju vara bra på sånt här! Ska vi gå omkring och bli sämre och sämre på det här viset kommer vi ju tillslut att bli nya FINLAND! Och då är det väl bara att dra på sig träningsoverallen från -85 och ta med spriten ner isvaken, ta seden dit man kommer liksom.

Fast i och försig brukar jag ju alltid tro att "i år då jävlar känner jag på mig att vi kommer vinna!" och så blir det ändå plats 25 typ. Så nu kanske det blir tvärtom, bara för att jag veeet att Marlena Erhmans låt är värre än Tomas Ledin alla sommarplågor tillsammans så kommer den säkert hamna typ 10 topp. Jag känner dock att det vore en skam för Sverige att vinna med den där låten (som jag för övrigt inte vet vad den heter eftersom den är på typ franska) man kan ju förtusan inte ens sjunga med i den...om man inte vill slå hål på allas trumhinnor inom en radie av 50m förstås! Nej bättre va det på Abbas tid, ta mig tillbaka till 1974 är du snäll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0