det finns för många saharaöknar i bloggosfären!

Hej. Jag har en inre torka. Det är rena rama saharaöknen inne i mitt huvud. Jag kan till och med känna sanden åka fram och tillbaka om jag skakar på huvudet lite...Så jag vet inte riktigt vad jag ska säga. Och jag har en principregel: endast skriva på bloggen om jag har något att skriva om. Inga "hej, idag gjorde jag det och det och vi hade såå kul sen så åt jag det här och det här"-inlägg. Det finns för många av de i bloggosfären så att det räcker och blir över redan.

Det är det jag tycker är lite sorgligt med de stora bloggerskorna som kenza och blondinbella: de skriver ju sjukt dåligt och inte alls intresseväckande! Jag tycker i alla fall inte om att läsa om hur de festade på stureplan igår...det är så förutsägbart. Jag blir lite irriterad, självklart något avundsjuk också, för jag känner så här, om jag hade lyckats blivit så populär så skulle jag använda det på ett bra sätt. Ett perfekt sätt att få uttrycka sina åsikter, ge folk nya perspektiv och föregå som en förebild. Och nej blondinbella, jag vet hur mkt du vill va en förebild(det har på ngt sätt blivit ett argument du använder såfort du får en fråga i media: "jag är en bra förebild för unga tjejer") men nej, att spinna vidare på stereotypen för unga kvinnor - ytliga, utseendefixerade och shoppinggalna - känns inte direkt som det är det unga tjejer behöver, eller? Det är så mkt snack om "snygg och smal" och "shopping och glad" och blondinbella verkar ju som rena rama gudinnan som klarar alltsammans, skola, jobb, skönhet och socialt umgänge. Men förlåt, att haka på hata-blondinbella-trenden känns också lite förutsägbar...

...och å andra sidan, anledningen till att de blivit så populära är för att de skriver om deras ourfits och champagne problem. Det finns ju mkt annan smörja som folk gillar som jag inte förstår mig på, som t.ex. hänt extra och ensam mamma söker, smaken är som hårtoppen - något klyven.

Nej nu går jag och lägger mig. 23.08 insåg plötsligt att det här också råkade bli ett sånt inlägg: ointressant och tråkigt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0