Vilken rolig liten hög vänner man har.

För dryga en vecka sen fick jag skickat till mig på facebook en invite till Bingokväll. Ja ni hör rätt, Bingo som i Bingolotto. Kraven var för att komma: en bingolott och INGEN ALKOHOL, jag antar att vi endast träffats över den fientliga lilla tillsatsen på sistonde.

 Ja och så idag så var det dags för den här lilla bingo-get together och jag som suttit insnurrad i filar, klunkat te och skrivit arbeten hela dagen var inte riktigt redo att åka iväg på bestämd tid (vilket de ska vara glada för att jag inte gjorde då jag var klädd i gröna mjukisbyxor, rosa linne, snea glasögon och hår som senast tvättats för 3 dagar sen). Så jag va kanske lite sen...en timme sen. Och så när jag kommer dit, knackar på dörren...ingen öppnar, ringer och de säger bara att jag ska gå upp till tvn. Där uppe sitter hela högen, helt fast i deras lott och "Niklas 39" som lotta säger på tvn. Trevligt välkomnande liksom, håll tyst, hämta din bingolott. Aldrig förr har jag sett mina vänner i en sån bisarr situation! Men någon gång ska ju alltid vara den första, och det va rätt trevligt faktiskt. Vi satt alla och höll tummarna och tilläts oss tom tänka ut vad vi skulle göra för de där 25000 kr på inredning men ingen vann något såklart. Eller jo! Vincent vann 100 kr, perfekt för en ny bingolott till han och Emil till nästa söndag. Herregud! En gammal man som ringde in berättade att han minsann hade spelat och försökt att ringa in till bingolotto i 15 år! Snacka om hopp-dödaren för oss, sitter vi alldeles färska och naiva och tror att vi har en chans icke då.

Men som sagt det var ju trevligt på sitt lilla sätt. När det var slut satt vi och pratade, de tjatade sönder mig med att jag skulle äta kladdkaka och hallonpaj och allt vad det var när jag försökte vara nyttig för en gångs skull. Alltså seriöst, det går ju inte att få vara det. Så fort man säger att man inte äter socker så blir alla typ sura och tycker att man är töntig "vaddå bantar du eller", neej men jag försöker vara hälsosam! Ät-hets är för 17 större än både sup-hets och rök-hets, i alla fall i min umgängeskrets. Men jag stod emot. Emil visade också hur han kunde få ner en hel dildo i halsen, otroligt imponerande faktiskt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0