den eviga frågan om smörklumpar

Varför smörklumpar varför?! Här har jag slitit med en satig morotskaka hela eftermiddagen, sen 60 min i ugnen och när jag skulle göra glasyren(det godaste på hela kakan) så blev det små smörklumpar i den! Det är ju det äckligaste som finns typ, känna en klump mellan tungan och gommen, pressa den och vet att det är rent smör, så fett som det bara kan bli, euw. Men vad ska jag göra, jag kan ju inte skita i att ta med hela kakan till min kompisa bara pga några klumpar...måste ju ha nånting med mig. Frågan är ska jag nämna smörklumpesituationen för dom eller låtsas som ingenting och låta dem sitta i tystnad och våndas när de upptäcker aatt klumpen de just pressat mot gommen är smör, rent fett...det är frågan...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0