Where the New York City winters aren't bleeding me

Idag är det tisdag om ni inte visste det, en helt vanlig tisdag för min del. Vädret har varit tråkigt mest hela dagen, så där bitande kallt varenda gång en vindpust kommer, sollöst och mulet. Jag satt på min långa pendeltågsfärd, den stora resan skulle äventyret kunna heta om det inte var för att jag åker samma rutt varje dag in till skolan. Och då tänkte jag med Kings of leon, Caleb Followill's beroendeframkallande gudagåva till röst inpluggande i öronen; vad skönt jag har det just nu ändå. Just då i denna stund, på ett tråkigt opersonligt pendeltåg utan något speciellt att se fram emot kunde jag känna att det inte fanns någon annanstans jag hellre skulle vilja vara än just där just då. Sen kom jag till skolan och hade en två timmar lång lektion framför mig, sånna som jag mest brukar sitta och drömma mig bort och räkna ner minuterna till lunchen, men även där på lektionen kunde jag hitta den där känslan av att vara nöjd i nuet. Jag älskar att känna den känslan! Och egentligen borde man försöka tänka så lite mer tror jag så man inte hela tiden blickar framåt, eller bakåt heller för den delen. Att vara i nuet är sjukt viktigt tror jag, man får ut mer av det man gör. Jag menar för vissa människor är nuet allt de har.

Undra om det är Simon&Garfunkel som får mig på sånt här djupt känslomood...ja så är det säkert.





Kommentarer
Postat av: JENNY

kul att du börjat skriva igen :) då kan jag hålla mig uppdaterad! :) puss

2009-10-13 @ 18:57:06
URL: http://jennyfromsweden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0