på pendeltåget är allt möjligt

Åh vilken gullig dam vi träffade på pendeltåget idag! Sånt här borde det bli mer av i inte-bry-dig-om-någon-annan-Sverige! Jag och Hanna satt som vanligt och pratade brett och öppet om allt som hänt under dagen, hon berättade om sitt book exam och jag sa hur skönt det ska bli efter studenten o lite så. Så frågar Hanna mig om man säger mitt racket eller min racket, hon tkr det ska va mitt racket men rättningskollen på word sa min racket. DÅ säger damen som sitter bredvid Hanna, som tydligt under hela resan lyssnat och iakttagit oss, "jag tkr båda låter bra!". Och så börjar ett samtal mellan mig, Hanna och den lilla damen. Det var så roligt för hon hade verkligen lyssnat på allt som vi pratat om tidigare så hon frågade ut oss om vi gick sista året, vad för prov hanna hade skrivit idag osv. Det va jättegulligt! Och intressant för hon berättade lite om att hon började jobba som lärare ett år direkt efter studenten och om hennes fritidshus som hon var på väg till. Även fast både jag och Hanna var trötta som bara den så  var det kul att få höra på en ny människas berättelser och spekulationer. Det är så tråkigt när vi i Sverige aldrig kan samtala med människor vi inte känner eller inte behöver prata med. På pendeln och tuben ska man alltid sitta så långt ifrån varandra som möjligt, gå igenom en hel vagn bara för att hitta ett tomt fyra-säte. Men tänk vad mycket man skulle kunna få ut av varandra om man var lite mer öppna och trevliga!

Sen är jag världens mest morgontröttaste människa många gånger och då vore det verkligen inte så trevligt om piggt folk kmr och samtalar med mig...men tanken är i alla fall fin!

Det roliga är att jag och Hanna typ är experter på att dra oss till pratsjukt folk när vi sitter på pendeln. Flera gånger kommer folk och lägger sig i våra diskussioner och vill gärna fortsätta samtalet under hela resans gång. Jag och Hanna försöker som mycket som möjligt att vara trevliga och artiga men ibland blir det bra jobbigt. Det första och sista gången vi övade spanska glosor så rättade tjejen som satt mittemot oss och kunde tydligen spanska...så vågar mig aldrig på det igen.
Men damen hon var söt hon!

Kommentarer
Postat av: philippa

haha, det låter som ni har det rätt roligt på era resor fram och tillbaka till bålsta :P <3

2009-10-20 @ 19:05:46
URL: http://philippafotar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0