förvirrad

Ni ska veta att jag är världens bästa på att vela...vilket kanske inte passar så jättebra med att växa upp i generationen av valmöjligheter. Idag kunde jag inte bestämma vad jag skulle köpa på coop för att äta på min långa färd hem, jag gick runt där höll i en drickyoghurt ett tag...kollade lite på nötterna, gick vidare till frukten...jag kunde inte komma på vad jag ville ha att jag gick därifrån tomhänt. Så åkte jag tunnelbana och försökte bestämma vad jag var sugen på och stannade sen vid hemköp på väg mot pendeln istället. Med mat blir jag alltid så här för det är så tråkigt när man har sett fram emot att äta någonting och så köper man nått man inte är sugen på så blir man så otroligt besviken. Men velig är jag i allt, verkligen allt. Bestämma kläder, vad som behöver pluggas på, vad man ska göra på helgen, vad jag köpa för nya jeans, om jag ska ta bussen eller gå hem...seriöst helt vanliga, basic val och jag har problem fatta då hur det går för mig med all annan valmöjlighet som gror omkring oss. Som gymnasievalet, jag kunde välja bland så sjukt olika linjer och skolor att jag blev helt förvirrad!

Men hela grejen börjar ju bli löjlig! Jag beställde min studentmössa(!) nyligen och det är ju inte som om det finns en mössmodell som jag trodde, nej det fanns typ 5! Nyaste versionen hade tom "sommardoft" i hatten som skulle hålla i 10 år...på en studenthatt har ni hört något fånigare?? Sen fanns det typ 500 andra val i hur man vill att mössan skulle se ut, vad man ville att det skulle stå, vart man ville att det skulle stå, vill man ha sina initialer i strass där bak, sitt landskapsvapentryckt på hattskullen, sin programfärg på pluppen i mitten, ett mössöverdrag and the list goes on...Jag slungades ju in i det där och tappade helt bort mig ett tag och var nästan nära på att beställa alla de där idiotiska tilläggen, gick tom omkring och velade över hur min plupp i mitten på studenmössan skulle se ut, det blev världens viktigaste beslut.

Går det så långt känns det lite som ett tecken på att för många valmöjligheter inte heller är bra, kan man inte bara ha en mössa för alla studenter i hela Sverige? Skulle bli mycket mer traditionellt och ärligt talat vem bryr sig om hur den där mössan ser ut, det är ju bara symboliskt i alla fall. Kanske man inte ska klaga på valmöjlighet allt för mycket dock, det är ju det som våra tidigare generationer alltid har eftersträvat och oboy we're lucky men som i typ allt annat behövs alltid en balans. Det får inte gå till en överdrift som ni kanske tycker att det redan har i mitt fall...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0