lika stark som en nykokt räka utan skal

puh jag är helt slut, klockan är halv 6 och jag är helt slut. Ryckte mig i kragen idag och gick till gymet vid skolan idag, det kändes riktigt bra faktiskt...tills jag slutade springa på löpbandet och kände hur allt blev snurrigt. Skit bra knep att de har tv-apparater uppsatta vid löpbanden då kan man nästan glömma bort all jobbighet! Jag ska erkänna någonting här och nu, jag är liten av en mes när det kommer till gym relaterade saker...Spinning och löpning klarar jag av med någon slags värdighet kvar i kroppen, men de där maskinerna! Idag vågade jag inte ens pröva mig på dem, mest för att det var så mycket annat vältränat folk där som stönade till så fort de drog upp vikten på maskinerna...jag skulle aldrig våga ta i så mkt att jag stönar! Några få gånger har jag faktiskt försökt gå igenom de största muskelgrupperna med maskiner, tänkt att alla var ju nybörjare nån gång...men jag känner mig som en idiot varenda gång! För det första så måste jag sitta och läsa på instruktionen till varje maskin i typ en kvart innan jag kan börja, det har hänt mer än en gång att jag sätter mig åt fel håll...Sen är jag ju ungefär lika stark som en nykokt räka utan skal, det är faktiskt vetenskapligt bevisat då jag i sommras förlorade i armbrytning mot HELA min familj, inklusive min 12 åriga systerdotter och min 60åriga mamma, så på gymmet liksom skakar hela muskeln efter de första 15 repetitionerna, så vet man att man har 30 kvar! En grej som jag ändå brukar göra i styrketräningsstil är sit up's eller crunches på en pilates boll, det är sjukt jobbigt för varenda liten muskel i magen och jättebra träning, men hur svårt som in i bomben att hålla balansen på. Så så länge jag har mycket space jag vingla runt på och ingen är i inom en radie på 10 m för att kunna iaktta brukar jag göra lite sånna...Men idag låg där en annan på en sån boll med en personlig tränare bredvid sig. Aldrig i livet att jag lägger mig bredvid och skämmer ut mig! Lilla mes jag kom alltså fram och jag sket i styrketräningen helt och hållet.

Herregud jag måste verkligen skärpa mig när det kommer till sånt här! Jag börjar fundera på om jag har någon oupptäckt asocial gen i mig som spökar, ser så ut i alla fall.

Kommentarer
Postat av: Emil

;D

2009-10-14 @ 18:32:08
URL: http://plavokos.blogg.se/
Postat av: philippa

fin blogg du har! Du får ta och lära mig lite grann så jag kan pimpa upp min :P

2009-10-14 @ 20:26:35
URL: http://philippafotar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0