sorgevisa om nagellack

Lördag, sitter här med nymålade naglar. Fysjutton vad jobbigt nagelmåleri är! För det första så krävs det otrolig koncentration och fokus när man ska få ner färgen på nageln i ett snyggt lager utan bubblor eller ojämnheter. Sen ska man sitta o vänta på att färgjäkeln ska torka...vilket är en utmaning i sig för en sån som jag eftersom mitt tålamod = 0. Jag kan inte bara sitta och vänta utan att göra någonting! Så jag börjar försöka hålla på med ngt medans som att knappa på datorn eller äta en macka men då såklart kommer jag åt naglarna mot datorn eller smörkniven och hela mitt jobb med naglarna är förstört. Det är ju så att man blir tokig! Och hela proceduren är ju inte den minsta heller, först ska man helst ha ngt slags underlack (ngt som jag aldrig har tid, lust eller pengar att använda) vänta på att det ska torka...sen första lagret nagellack, vänta på att det ska torka....sen måste jag alltid ha ett andra lager nagellack för att få en snygg färg, vänta på att det ska torka...sen sist men inte minst överlack, vänta på att det ska torka! Har man otur i sista fasen av nagelmåleriet och lyckas måla på överlacket innan nagellacket riktigt torkat ja grattis då är allt förstört och du måste börja om igen!

Om ni tror att nagelhistorian slutar här, slutet gott allting gott, så har ni fel. När man väl efter timmars ansträngning lyckats få på ett snyggt nagellack på fingrarna då gäller det att ha talangen att behålla det där också. Jag kan bara ha ett nagellack i max 3 dagar sen börjar det gå nerför. Lacket lossnar ju och det är så fult med halvmålade naglar! Jag använder ett sånt där överlack som ska förhindra sånt att hända men icke, sen är det väldigt svårt att motstå att sitta och pilla på naglarna vilket kanske också kan vara en orsak.

Fan jag misslyckades igen, har miljontals små luftbubblor över hela naglarna, kul.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0