Winnerbäck is back

Underbara Lars Winnerbäck är ju aktuell med ny skiva och höst turné. Jag har varit lite efter med att lyssna in mig på hans nya album "tänk om jag ångrar mig och sen ångrar mig igen" men singeln "jag får liksom ingen ordning" har ju spelats febrilt på radion och nu så här på höstlovet känns Lasse perfekt att kura ihop under en filt tillsammans med. Jag gillar det faktum att det här albumet skiljer sig något från de tidigare, att han provar på ett nytt sound och inte alltid kör på samma säkra stil som många artister tyvärr har tendes till att göra. "Tänk om jag ångrar mig och sen ångrar mig igen" påminner mkt om kents tidigare sound med mkt elgitarr och långa riff, vilket är kul tkr jag, akustiska lasse har tuffat till sig lite. Introt på inledningsspåret "järnvägsspår" är så likt ett kent riff att man nästan förväntar sig att höra Jocke Berg ta ton men istället förvånas över att det faktiskt är Lasse som sjunger.



Lars Winnerbäck - järnvägsspår


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0